Artículos

A continuación se muestran las publicaciones en revistas del grupo de los últimos 5 años, para consultar publicaciones anteriores acceda al histórico de publicaciones en revistas.

  • The Impact of a Social and Emotional Learning Programme to Improve Pupil-S Educational Inclusion in Vocational Education and Training (2024)
    • DOI: https://doi.org/10.1057/s41599-023-02238-0
    • Humanities & Social Sciences Communications vol. 11 num. 65 (pags 1 - 8)
    • Fernández-Martín, Francisco Domingo / Aznar-Díaz, Inmaculada / Cáceres-Reche, María Pilar / Trujillo-Torres, Juan Manuel
  • An Intervention to Improve Social and Emotional Learning among Students at Risk of Social Exclusion (2024)
    • DOI: doi.org/10.5944/educxx1.34579
    • Educación XXI vol. 1 num. 27 (pags 303 - 322)
    • Fernández-Martín, Francisco Domingo / Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Aznar-Díaz, Inmaculada / Cáceres-Reche, María Pilar
  • What Do School Management Teams Do to Make Their Schools Inclusive? (2023)
    • DOI: https://doi.org/10.1080/13632434.2022.2144201
    • School Leadership & Management vol. 43 num. 1 (pags 50 - 69)
    • Barrero-Fernández, Beatriz / León -Guerrero, María José / Fernández-Martín, Francisco Domingo / Arco-Tirado, José Luis / Moreno-Arrebola, Rubén
  • Improvement of the Learning Strategies of University Students Through a Program Based on Service-Learning (2023)
    • DOI: https://doi.org/10.3390/psych5020021
    • Psych vol. 5 num. 2 (pags 303 - 319)
    • Hervás-Torres, Miriam
  • Creativity Training Programs in Primary Education: a Systematic Review and Meta-Analysis (2022)
    • DOI: https://doi.org/10.1016/j.tsc.2022.101172
    • Thinking Skills and Creativity vol. 46 (pags 101172 - )
    • Ruiz-Del Pino, Blanca / Fernández-Martín, Francisco Domingo / Arco-Tirado, Jose Luis
  • The Role of Parenting Behavior-S on the Intergenerational Covariation of Grit (2022)
    • DOI: https://doi.org/10.1007/s12144-022-03185-w
    • Current Psychology
    • Fernández-Martín, Francisco Domingo / Arco-Tirado, Jose Luis / Mitrea, Elena-Cristina / Littvay, Levente
  • La Mejora del Compromiso Académico mediante la Mentoría y el Aprendizaje-Servicio (2022)
    • DOI: https://doi.org/10.15359/ree.26-2.30
    • Revista Electrónica Educare vol. 26 num. 2
    • Hervás-Torres, Miriam / Miñaca-Laprida, Maribel / Fernández-Martín, Francisco Domingo / Arco-Tirado, Jose Luis
  • Impacto de un Programa de Tutoría entre Iguales para Mejorar la Autorregulación del Aprendizaje (2022)
    • DOI: https://doi.org/10.6018/analesps.483211
    • Anales de Psicología vol. 38 num. 1 (pags 110 - 118)
    • Fernández-Martín, Francisco Domingo / Arco-Tirado, Jose Luis / Hervás-Torres, Miriam
  • Coping Strategies among Undergraduates: Spanish Adaptation and Validation of the Brief-Cope Inventory (2022)
    • DOI: https://doi.org/10.2147/PRBM.S356288
    • Psychology Research and Behavior Management vol. 15 (pags 991 - 1003)
    • Fernández-Martín, Francisco Domingo / Flores-Carmona, Lorena / Arco-Tirado, Jose Luis
  • Adolescents Emotions in Spanish Education: Development and Validation of the Social and Emotional Learning Scale (2022)
    • DOI: https://doi.org/10.3390/su14073755
    • Sustainability vol. 14 num. 7 (pags 1 - 11)
    • Fernández-Martín, Francisco Domingo / Moreno-Guerrero, Antonio-José / Marín-Marín, José-Antonio / Romero Rodríguez, José María
  • Educational Challenges of Higher Education: Validation of the Information Competence Scale for University Students (Ics-Us) (2022)
    • DOI: https://doi.org/10.3390/educsci12010014
    • Education Sciences vol. 12 num. 1 (pags 14 - )
    • Gómez , Gerardo / Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Fernández-Martín, Francisco Domingo / Romero Rodríguez, José María
  • E-Aprendizaje-Servicio. Propuesta de Videoteca para la Innovación Educativa (2022)
    • DOI: https://doi.org/10.37467/revtechno.v11.3807
    • Techno Review: International Technology, Science and Society Review vol. 11
    • Hervás-Torres, Miriam / Soto, Pilar / Bellido-González, Mercedes
  • Dmi - Diseño de Materiales Inclusivos Digitales en Educación Infantil (2022)
    • Rined: Revista de Recursos para la Inclusión Educativa vol. 2 num. 1 (pags 96 - 118)
    • Polo-Sánchez, Maria Tamara / Aparicio, Marta / Hervás-Torres, Miriam / Fernandez-Jimenez, Carolina / Santamarina, María / Talbutt, Sophie / Tovar, Andrea / Ávila, Lidia
  • Social and Emotional Learning in the Ibero-American Context: a Systematic Review (2021)
    • DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.738501
    • Frontiers in Psychology vol. 12 (pags 738501 - )
    • Fernández-Martín, Francisco Domingo / Romero Rodríguez, José María / Marín-Marín, José-Antonio / Gómez , Gerardo
  • Behaviour of Children and Adolescents and the Use of Mobile Phones in Primary Schools in the Czech Republic (2021)
    • DOI: https://doi.org/10.3390/ijerph18168352
    • International Journal of Environmental Research and Public Health vol. 18 num. 16 (pags 8352 - )
    • Kopecký, Kamil / Fernández-Martín, Francisco Domingo / Szotkowski, René / Gómez , Gerardo / Mikulcová, Klára
  • Prevención en Educación Infantil: Estudio de las Actitudes hacia la Discapacidad de Docentes (2020)
    • DOI: http://dx.doi.org/10.17060/ijodaep.2019.n1.v3.1522
    • Infad: International Journal of Developmental and Educational Psychology vol. 3 num. 1 (pags 465 - 472)
    • Aparicio, Marta / Polo-Sánchez, Maria Tamara / Tallón-Rosales, Susana / Hervás-Torres, Miriam / Fernandez-Jimenez, Carolina
  • Making Stem Education Objectives Sustainable Through a Tutoring Program (2020)
    • DOI: https://doi.org/10.3390/su12166653
    • Sustainability vol. 12 num. 6653
    • Fernández-Martín, Francisco Domingo / Arco-Tirado, Jose Luis / Carrillo-Rosua, Francisco Javier / Hervás-Torres, Miriam / Ruiz-Hidalgo, Juan Francisco / Romero-López, María del Carmen
  • Grit As Predictor and Outcome of Educational, Professional and Personal Success: a Systematic Review (2020)
    • DOI: https://doi.org/10.5093/psed2020a11
    • Psicología Educativa vol. 26 num. 2 (pags 163 - 173)
    • Arco-Tirado, Jose Luis / Fernández-Martín, Francisco Domingo / Hervás-Torres, Miriam
  • Impact of the Flipped Classroom Method in the Mathematical Area: a Systematic Review (2020)
    • DOI: https://doi.org/10.3390/math8122162
    • Mathematics vol. 8 num. 12 (pags 1 - 11)
    • Fernández-Martín, Francisco Domingo / Romero Rodríguez, José María / Gómez , Gerardo / Ramos, Magdalena
  • El Entorno Wiki y su Aplicación Didáctica Innovadora (2020)
    • DOI: http://dx.doi.org/10.6018/red.404161
    • Red: Revista de Educación a Distancia vol. 20 num. 62 (pags 1 - 21)
    • Hervás-Torres, Miriam
  • Exploratory Study on the Use and Implementation of Service-Learning Methodology among University Lecturers (2020)
    • International Journal of Social Policy and Education vol. 2 num. 7 (pags 7 - 17)
    • Hervás-Torres, Miriam / Rubio-Alcalá, Fernando D.
  • Los Sistemas de Evaluación de la Educación Superior en México y España. un Estudio Comparativo (2020)
    • DOI: https://doi.org/10.36857/resu.2020.194.1127
    • Revista de la Educación Superior vol. 49 num. 194 (pags 113 - 134)
    • García- García, César / Hervás-Torres, Miriam
  • Formación en Competencias del Alumando de Educación en la Atención a la Diversidad: Diferencias según la Titulación (2019)
    • Infad: International Journal of Developmental and Educational Psychology num. 1 (pags 497 - 502)
    • Fernandez-Jimenez, Carolina / Hervás-Torres, Miriam / Aparicio, Marta / Polo-Sánchez, Maria Tamara / Tallón-Rosales, Susana
  • La Diversidad en la Educación Superior: Programas de Intervención Actuales. (2019)
    • DOI: http://dx.doi.org/10.17060/ijodaep.2019.n1.v3.1517
    • Infad: International Journal of Developmental and Educational Psychology vol. 3 num. 1 (pags 445 - 454)
    • Tallón-Rosales, Susana / Fernandez-Jimenez, Carolina / Hervás-Torres, Miriam / Aparicio, Marta / Polo-Sánchez, Maria Tamara
  • La Atención a las Necesidades Educativas Especiales en el Ámbito Universitario desde una Perspectiva Práctica Innovadora (2019)
    • DOI: http://dx.doi.org/10.17060/ijodaep.2019.n1.v3.1518
    • Infad: International Journal of Developmental and Educational Psychology vol. 3 num. 1 (pags 455 - 464)
    • Hervás-Torres, Miriam / Tallón-Rosales, Susana / Polo-Sánchez, Maria Tamara / Fernandez-Jimenez, Carolina / Aparicio, Marta
  • Formación en Competencias del Alumnado de Educación en Atención a la Diversidad: Diferencias según la Titulación. (2019)
    • DOI: http://dx.doi.org/10.17060/ijodaep.2019.n1.v3.1526
    • Infad: International Journal of Developmental and Educational Psychology vol. 3 num. 1 (pags 497 - 502)
    • Fernandez-Jimenez, Carolina / Hervás-Torres, Miriam / Aparicio, Marta / Polo-Sánchez, Maria Tamara / Tallón, Susana
  • Análisis de Propuestas de Actuación Docente en el Ámbito de la Atención a la Diversidad: Asignatura -Trastornos del Desarrollo- (2019)
    • DOI: http://dx.doi.org/10.17060/ijodaep.2019.n1.v3.1510
    • Infad: International Journal of Developmental and Educational Psychology vol. 3 num. 1 (pags 391 - 406)
    • Polo-Sánchez, Maria Tamara / Aparicio, Marta / Fernandez-Jimenez, Carolina / Tallón-Rosales, Susana / Hervás-Torres, Miriam
  • Grit As Predictor of Entrepreneurship and Self-Employment in Spain (2019)
    • DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.00389
    • Frontiers in Psychology
    • Arco-Tirado, Jose Luis / Bojica, Ana Maria / Fernández-Martín, Francisco Domingo / Hoyle, Rick
  • Evidence-Based Peer Tutoring Program to Improve Students Performance at the University (2019)
    • DOI: https://doi.org/10.1080/03075079.2019.1597038
    • Studies in Higher Education
    • Arco-Tirado, Jose Luis / Fernández-Martín, Francisco Domingo / Hervás-Torres, Miriam
  • Impacto de un Programa de Aprendizaje-Servicio y Tutoría entre Compañeros para Mejorar la Eficacia de la Educación Superior (2019)
    • DOI: https://doi.org/10.13042/Bordon.2019.68334
    • Bordón vol. 71 num. 3 (pags 97 - 114)
    • Fernández-Martín, Francisco Domingo / Arco-Tirado, Jose Luis / Hervás-Torres, Miriam
  • A Systematic Review on Evidences Supporting Quality Indicators of Bilingual, Plurilingual and Multilingual Programs in Higher Education (2019)
    • DOI: https://doi.org/10.1016/j.edurev.2019.03.003
    • Educational Research Review
    • Rubio-Alcalá, Fernando D. / Arco-Tirado, Jose Luis / Fernández-Martín, Francisco Domingo / Lechuga, Rocio / Barrios, Elvira / Pavón-Vázquez, Víctor
  • La Atención a las Necesidades Educativas Especiales en la Universidad de Huelva a Través del Aprendizaje-Servicio y la Mentoría (2019)
    • DOI: http://dx.doi.org/10.18172/con.3528
    • Contextos Educativos num. 24 (pags 211 - 230)
    • Hervás-Torres, Miriam / Pardo-Rojas, Adnaloy Estela
  • Análisis de Cinco Estudios de Caso y su Influencia en el Ámbito de la Educación Infantil (2019)
    • DOI: http://hdl.handle.net/10481/54692
    • Reidocrea num. 8 (pags 55 - 79)
    • Castillo-Ávila, Estefanía / García -Soto, Lucía / Lancha -Moriel, Noelia / Machado -Herrera, Carmen / Maldonado -Castilla, Julia / Hervás-Torres, Miriam